dimecres, 23 d’abril del 2014

Bagan, una esplanada amb 4.000 pagodes (Myanmar)

Bagan és tranquil·la i rural, ubicada a la llera d’un riu fa que el seu terreny sigui pràcticament pla, invitant a descobrir els seus racons en bicicleta. Sens dubte el que fa que aquest indret sigui especial és la gran maceta on s’hi troben, diuen, més de 4.000 pagodes, nosaltres no les vam contar, però si pedalejarem enmig d’elles durant unes quantes hores.

Vam recórrer una part sota un sol rogenc que ens feia suar i ens cremava les espatlles, vam empassar pols d’una terra àrida pel nas i per la boca, i quan menys ens ho pensàvem un ruixat ens va atrapar i vam haver de resguardar-nos dins d’una de les pagodes sota la mirada incessant de buda. Al sortir, el que abans era una massa de pols diminuta s’havia convertit en un fangar, gairebé perdem el nostre calçat intentant caminar entre tota la pasterada arrossegant les bicicletes que van arribar al destí amb tres de les quatre rodes punxades. Les fotos segurament no són de les millors que us podríem mostrar, però us ben assegurem que vam suar la gota gorda per poder-les fer. Aquí les teniu:

_________________________________________________________________________________
INFORMACIÓ PER AL VIATGER

ALLOTJAMENT
  • View Point Guesthouse Possiblement l'allotjament més barat de Bagan, a 10 minuts caminat del centre i a un bon punt de partida per recórrer les pagodes amb bicicleta. Nosaltres vam pagar 12$ per habitació doble amb lavabo compartit, vantilador, wifi i esmorzar inclòs. Hi han dormitoris des de 5$. Al mateix allotjament lloguen bicicletes (important repassar els pneumàtics, nosaltres vam tornar amb 3 de les 4 rodes punxades)

MENJAR

A Bagan hi ha restaurants per tots els gustos i pressupostos. Consell de com menjar barat a Myanmar:

• La majoria de restaurants, disposen de carta per estrangers a una mitja de 1,5-3€ per plat. Per defecte els cambrers et donaran aquesta carta, però el que a vegades no se sap és que tot els locals mengen una mena de menú a base d'un plat principal d'arròs amb diferents plats petits a base de verdures i estofats, el seu preu sol costà  entre 500-800 MMK (0,50-0,80€)

TRANSPORT

De Mandalay a Bagan

• Disposes tan de busos nocturns com diürns i teòricament haurien de tardar entre 6 i 7 hores, la realitat és que se'n tarden només 4.Ticket de l'autobús: 12$ (9€)
De Bagan al Llac Inle

• La millor opció és agafar els busos nocturns que solen tardar entre 9 i 10 hores, hi han dos trams de carretera un en molt bon estat i l'altre amb forces girs, aquest últim és d'unes 3-4 hores. Els autobusos són confortables i estan molt ben preparats per passar-hi la nit . Ticket de l'autobús: 10

IMPORTANT: Dos consells a tenir en compte si es viatge amb bus dins de Myanmar. Per una banda els trajectes duren menys del que diuen (excepte amb destí i origen al llac Inle). L'altre fet a tenir en compte és que els aires condicionats dels busos estan exageradament alts així que un polar, pantalons llargs i sabata tapada han de pujar amb vosaltres.

IMPORTANT: Tan si viatges a Bagan com al Llac Inle cal saber que s'ha de pagar un ticket d'entrada a les dues poblacions, aquests tickets no es paguen si es viatge de nit, ja que les taquilles estan tancades.

ATRACTIUS

Bagan te el seu atractiu en la gran esplanada plena de pagodes. Ticket de l'entrada: 15$ (12€) Es pot visitar caminant, amb bicicleta (lloguer 1,5€ per dia) o amb globo.

IMPORTANT: si es decideix visitar amb bicicleta, s'han de repassar molt bé les rodes, ja que tota la zona està plena de punxes d'acàcies i no hi han masses llocs on reparar-les durant el camí. També s'ha d'evitar anar--hi si hi ha risc evident de pluja o s'hi ha plogut en les últimes hores, els camins són IMPRACTICABLES.

IMPORTANT: si has entrat al recinte de Bagan sense pagar el ticket, has de saber que l'únic lloc que  ens el van demanar en els 5 dies que hi vam ser, va ser a la She-San-Daw pagoda a l'hora de la posta de sol.

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge:

1. Molt xulo!!!!
        Ens porta molt bons records, a nosaltres ens va encantar anar en bicicleta per entre mig d'aquest paisatge ple de pagodes.
        Un forta abraçada i bon viatge!